Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak rozumím pojmu „diskriminace“

Opětovně jsem v poslední době zaznamenal články a diskuze na téma svateb homosexuálních párů. A opětovně jsem v souvislosti s tím četl o diskriminaci. Tak nevím, ale zjevně mám o tomto pojmu poněkud odlišnou představu.

Vzpomínám si, že poprvé jsem o homosexuálech četl v porevoluční době, kdy se otevírala mnohá do té doby zakázaná témata. Nepamatuji si už, o jaký časopis se jednalo, mám matné tušení, že to byla 100+1. Zato mi z článku utkvělo v paměti svědectví jistého muže, který si stěžoval, že se ucházel v dopravním podniku o místo řidiče tramvaje a byl odmítnut s odůvodněním, že je homosexuál. Protože, jak mu sdělila paní z osobního oddělení, co kdyby prý zahlédl na ulici nějakého hezkého muže, zastavil tramvaj a rozběhl se za ním.

Stát se to dnes, tak předpokládám, že pro dotyčnou personalistku by to znamenalo konec její pracovní kariéry v příslušném podniku. Neboť takovéto jednání s druhým člověkem považuji za silně neprofesionální, za hrubé, za urážlivé a … za diskriminační.

Zde by bylo na místě poznamenat, že jsou situace, kdy se jednotlivci, organizace i stát diskriminačního jednání zcela otevřeně dopouštějí. Pokud by se například o místo řidiče ucházel slepý člověk, měl by smůlu. A smůlu by měl i v případě žádosti o řidičský průkaz. Mohl by se vztekat, mohl by se soudit, mohl by podepsat čestné prohlášení, že za volant nikdy neusedne a že chce mít řidičský průkaz jen pro dobrý pocit, stejně by mu to nebylo nic platné. Jak ale proboha může souviset schopnost řídit se sexuální orientací? Dobrá, možná bychom mohli vést polemiku o vhodnosti takového pracovního zařazení u člověka, který by se otevřeně doznal, že ho sexuálně vzrušují tramvaje. Nicméně o existenci takovéto úchylky jsem zatím ještě neslyšel.

Otevřené diskriminace se pak stát dopouští i v případě práva na uzavírání manželství a například jej omezuje pouze na osoby zletilé a způsobilé k právním úkonům. Osoby nezletilé tedy mají smůlu (pokud jim soud neschválí výjimku), stejně tak mají smůlu osoby vážně mentálně postižené. Není mi ale známo, že by právo vstoupit do manželství bylo jakkoliv závislé na sexuální orientaci. Já sám jsem heterosexuální pedofil a do manželství jsem vstupoval před sedmnácti lety. Nikdo se mě na moji sexuální orientaci neptal, nikdo mi nedával podepsat žádné čestné prohlášení, nikdo po mě nechtěl vidět výsledky sexuologického vyšetření. Byla zde pouze povinnost informovat moji budoucí manželku o svém zdravotním stavu, což jsem v dostatečném časovém předstihu splnil.

Stejně tak mi není známo, že by stát vstup do manželství zakazoval homosexuálům. Je sice pravda, že jim je toto právo platné asi jako slepému řidičák, ale na rozdíl od zmiňovaných slepců jim toto právo nikdo nebere. Pak tedy (viděno z mého pohledu) mají všichni před zákonem stejná práva a žádná diskriminace se nekoná.

Zda mají mít homosexuálové možnost vstoupit do stejnopohlavního svazku, který by byl postaven na tutéž úroveň jako současné manželství, je otázka pro celospolečenskou diskuzi a následný legislativní proces. Pokud by však existence takových svazků byla uzákoněna a současně pokud by je mohli uzavírat pouze homosexuálové, pak teprve by se jednalo o diskriminaci a porušení principu rovnosti před zákonem. Jen tehdy, pokud takové svazky budou přístupné pro všechny bez ohledu na sexuální orientaci, nebo pokud naopak nebudou přístupné pro nikoho, bude princip rovnosti před zákonem zachován.

A pokud by se snad někdo chtěl zeptat, kdo jiný kromě homosexuálů by měl o něco takového zájem, tak tedy vězte, že existují pedofilové, kteří uvažují o tom, že by si v případě schválení příslušné legislativy našli jiného podobně smýšlejícího pedofila, vstoupili s ním do svazku a společně si adoptovali dítě. Za sebe k tomu říkám, že je to jedna z věcí, kterých se nechci dožít. Sexuologové obecně nemají námitky proti tomu, když se pedofilové žení, zakládají rodiny a vychovávají vlastní děti, nemají námitky ani proti tomu, aby bylo dítě v případě rozvodu svěřeno pedofilnímu rodiči, neradi ale například vidí, když si pedofilové „pořizují“ a vychovávají nevlastní děti. Předpokládám, že sexuologové mají k těmto postojům dobré důvody. Naštěstí odmítnou svěřit konkrétnímu páru dítě do adopce nelze (alespoň doufám že nelze) označit za diskriminaci, neboť problematika adopcí se zabývá právy a potřebami dítěte, nikoliv právy a potřebami žadatelů.

Mám-li se na závěr pokusit shrnou své sdělení do dvou vět, pak tedy: Za diskriminaci považuji, když jsou někomu bezdůvodně, popřípadě z nesmyslných a neobhajitelných důvodů, odepírána jeho zákonná práva. Za diskriminaci však nepovažuji, jsou-li někomu odepírána jeho domnělá práva.

Daniel

 

Autor: Daniel Procházka | čtvrtek 12.7.2018 21:17 | karma článku: 21,27 | přečteno: 732x
  • Další články autora

Daniel Procházka

Made in EU

Tak jsem se dozvěděl, že pan poslanec Peksa se při sčítání lidu přihlásil k evropské národnosti a vyzval k podobnému činu i ostatní. A tak nějak se mi přitom vybavili zážitky z cestování po Rumunsku.

3.5.2021 v 9:06 | Karma: 32,35 | Přečteno: 740x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Tak jak je to s těmi čtyřiceti pohlavími

Mám rád seriál Startrek. Kosmická loď prolétá nadsvětelnou rychlostní mezi hvězdami, objevuje nové formy života a nové civilizace. V jednom díle pak posádka hvězdné lodi potká civilizaci trojpohlavní.

12.4.2020 v 13:54 | Karma: 33,05 | Přečteno: 1130x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Přestaňte už konečně s těmi řečmi o hodné paní ombudsmance

co se statečně a obětavě bila za menšiny a jejich práva. Zrovna já mám totiž tu smůlu, že patřím k menšině, kterou paní Šabatová opakovaně chtěla o její práva připravit. Jsem pedofil a řeč je o chirurgických kastracích.

7.3.2020 v 16:52 | Karma: 46,29 | Přečteno: 14470x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Chcete manželství pro všechny? Buďte fér!

Manželství totiž už dávno je pro všechny a to bez ohledu na jejich sexuální orientaci. Nevěříte? Tak vězte, že já sám už nějakou dobu v manželství žiji, a přitom ani moje sexualita neodpovídá průměru populace. Jsem totiž pedofil.

11.2.2020 v 21:41 | Karma: 30,84 | Přečteno: 1404x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Tati, proč se vlastně musím učit ten dějepis?

Aneb politicky nekorektní rozhovor s mojí dcerou o aktuální situaci a vývoji v Evropě nad učebnicí dějepisu.

2.11.2018 v 9:00 | Karma: 29,30 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Jak jsem se nepřihlásil k #MeToo

Tak i na mne nakonec došlo. Byl jsem veřejně obviněn ze sexuálního obtěžování. A musím říct, že mě už dlouho nic tak nepobavilo.

12.10.2018 v 7:58 | Karma: 26,25 | Přečteno: 1525x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

50 syrských sirotků a Nicholas Winton

Kolem nápadu přivést do Česka 50 sirotků ze Sýrie toho bylo řečeno tolik, že mi připadá skoro zbytečné cokoliv dodávat. Když ale zazněly výroky srovnávající tento počin s počinem Nicholase Wintona, tak mi to prostě nedalo.

28.9.2018 v 21:24 | Karma: 32,16 | Přečteno: 973x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Má být migrace lidské právo?

Toto téma, které v posledních dnech začalo být probíráno v médiích, se mě bezprostředně týká. Sám totiž jednoho migranta v rodině mám. Moji manželku.

22.7.2018 v 12:56 | Karma: 42,60 | Přečteno: 4071x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Islám z pohledu jednoho pedofila (3)

Nepopírám, že pro některé pedofily může být představa konverze k Islámu lákavá. Rozhodně to ale neplatí pro všechny. Rád bych zde napsal tři důvody, proč pro mne osobně Islám přitažlivý není.

31.12.2017 v 23:04 | Karma: 18,02 | Přečteno: 882x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Islám z pohledu jednoho pedofila (2)

Nepopírám, že pro některé pedofily může být představa konverze k Islámu lákavá. Rozhodně to ale neplatí pro všechny. Rád bych zde napsal tři důvody, proč pro mne osobně Islám přitažlivý není.

14.12.2017 v 23:03 | Karma: 29,59 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

Islám z pohledu jednoho pedofila (1)

Nepopírám, že pro některé pedofily může být představa konverze k Islámu lákavá. Rozhodně to ale neplatí pro všechny. Rád bych zde napsal tři důvody, proč pro mne osobně Islám přitažlivý není.

9.11.2017 v 21:28 | Karma: 19,04 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Společnost

Daniel Procházka

LGBT aktivisté z pohledu jednoho pedofila

Rád bych napsal, jak na mě osobně současné LGBT hnutí působí. Aby ale moje sdělení dávalo smysl, budu vás nucen chvíli nudit povídáním o sobě.

3.11.2017 v 9:40 | Karma: 39,50 | Přečteno: 3671x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2828x
Jsem heterosexuální pedofil. Přeji si jen žít, nechat žít druhé, radovat se ze života, ze svojí rodiny, ze smysluplné práce a při tom všem se nějakým způsobem srovnat s faktem, že život zkrátka není fér.

Seznam rubrik